2 stycznia 2011

MIKRO ALBUMOWY SKŁADAK

Witam wszystkich bardzo serdecznie w nowym 2011 roku!!! Niech ten rok będzie dla Was WYJĄTKOWY!!!

Pamiętacie inspiracje świąteczne stworzone przez Zespół C4Y z wyjątkowego Zestawu Kartkowego - "Kolorowe Święta", dostępnego w sklepie craft4you? Oprócz kartek da się zrobić z niego również inne rzeczy :D.

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak można w łatwy sposób zrobić sobie MIKRO-ALBUMIK - może na pamiątkowe zdjęcia z tegorocznych Świąt? Jest to albumik do którego wykorzystałam materiały jakie mi zostały z zestawu KOLOROWE ŚWIĘTA.

ZAPRASZAM WAS NA MAŁY KURSIK!!

Do wykonania MIKRUSA należy przygotować:
- karton (brystol) na bazę: 1 raz - rozmiar 26x7.5cm, 2 razy - rozmiar 10x7.5cm
- papier do scrapbookingu: 16 razy - rozmiar 5.2x7.2cm, kilka/kilkanaście "ścinków"
- dowolne dodatki: kwiatki, bradsy, sznurek, koronka, małe guziki - co tylko przyjdzie Wam do głowy

U mnie mój "zestaw startowy" wygląda tak:


1. Na początek bierzemy nasz brystol na bazę w rozmiarze 26x7.5cm. Odmierzamy odległości pokazane na zdjęciu poniżej (zdjęcie otwiera się w większym rozmiarze). BĘDZIE TO WEWNĘTRZNA STRONA ALBUMU!

- przerywane linie oznaczają miejsca zgięcia/złożenia kart albumu - później zostaną starte
- do bazy na fragmentach o szerokości 1,5cm doszyte zostaną dodatkowe karty albumu


DODATKOWE KARTY albumu powstaną z dwóch "kawałków" kartonu bazowego - każdy o rozmiarze 10x7.5cm. Podobnie jak w przypadku głównej bazy albumu - miejsca zgięcia kart zaznaczyłam przerywaną linią. Otrzymujemy DWA KOMPLETY dodatkowych kart - każdy komplet po złożeniu ma po DWIE KARTY.


2. W zaznaczonych przerywaną linią miejscach na bazie albumu i dodatkowych kartach robimy ZGIĘCIA wykorzystując do tego jakieś TĘPE narzędzie. Osobiście robię to dłutkiem (mniejszą końcówką) do embossingu - ale równie dobrze może to być szydełko czy nawet wypisany długopis.


Główną bazę składamy w sposób pokazany na poniższym zdjęciu:


3. Mając przygotowaną bazę możemy oklejać poszczególne fragmenty przygotowanymi wcześniej kawałkami papieru do scrapbookingu w rozmiarach ok. 5.2x7.2cm - dodatkowo dodajemy 2 paski 1.2x7.2cm.

WEWNĘTRZNĄ STRONĘ oklejamy całą - czyli wszystkie "pola".

UWAGA!! Tutaj należy zdecydować jak będzie zamykany album! Jeżeli chcemy wiązać np. wstążką której początek będzie niewidoczny to musimy ten początek wstążki przykleić przed przyklejeniem papieru do okładki po wewnętrznej stronie albumu. Ja wykorzystam sznurek przewiązany przez dziurkę, więc najpierw naklejam papier a potem dziurkuję okładki.


Po ZEWNĘTRZNEJ stronie albumu oklejamy na razie tylko OKŁADKI!


4. Po oklejeniu głównej bazy możemy zająć się KIESZONKĄ na TAG. Powstanie ona po złączeniu środkowych "części" bazy.


JAK ZŁĄCZYĆ KIESZONKĘ NA TAG? Mamy kilka opcji:

- możemy BRZEGI skleić
- możemy BRZEGI zszyć
- możemy BRZEGI zasznurować :)

Żeby mój album był spójny wybrałam SZNUROWANIE. Dwa zdjęcia wcześniej można zobaczyć, że fragment bazy przeznaczony na kieszeń został "podziurkowany". Złożyłam kieszeń i w kilku miejscach zrobiłam dziurki wykorzystując do tego dziurkacz szczypcowy.

I poprzeplatałam przez powstałe dziurki taki sam sznurek jaki wykorzystam do wiązania albumu.

Dodatkowo wycięłam dziurkaczem (koło lub koło z falbanką) fragment górnej kieszonki :) - dzięki temu łatwiej będzie wyjmować TAG.



Po stworzeniu kieszonki ZEWNĘTRZNA STRONA albumu wygląda tak:


TAG do KIESZONKI musi mieć odpowiednio mniejsze wymiary od samej kieszonki i najlepiej żeby miał dołączony na górze jakiś sznurek lub wstążkę, żeby łatwiej go wyjmować.

U mnie na razie nie ma TAGa - tagiem u mnie będą zdjęcia których na razie nie mam :).

5. Teraz możemy dokończyć oklejanie bazy - na głównej bazie został do oklejenia grzbiet powstały po stworzeniu kieszonki na tag.


Mając oklejoną główną bazę możemy okleić bazę na DODATKOWE KARTY.


Oczywiście dopasowujemy użyty tutaj papier do głównej bazy albumu.


6. Kolejny etap to przyłączenie DODATKOWYCH KART albumu do GŁÓWNEJ BAZY albumu.

Będziemy je PRZYSZYWAĆ po środku wewnętrznych grzbietów w głównej bazie.


Dodatkowe karty możemy przyszyć wykorzystując nicie - grubsze żeby utrzymały ciężar karty. Można też - tak jak ja to zrobiłam - wykorzystać do tego sznurek pakowy (u mnie taki sam jak do wiązania albumu i do złączenia kieszonki). Może też być jakaś wstążka czy taśma.

W zależności od tego co wybierzemy na przyłączenie kart do bazy głównej - musimy zrobić odpowiedniej wielkości otwory w karcie i w grzbiecie do którego będziemy dołączać kartę.

Tutaj decydujemy w ilu miejscach połączymy kartę z bazą. I robimy wtedy odpowiednio dwie, trzy a może cztery dziurki w karcie i w grzbiecie. Możemy każdy otwór zrobić jednocześnie i w karcie i w grzbiecie. Możemy to zrobić oddzielnie decydując wcześniej i odpowiednio zaznaczając miejsca otworów.


U mnie są to dwa otwory na każdy komplet dodatkowych kart. Otwory są dosyć duże - muszą takie być u mnie bo wykorzystam sznurek. Używając nici będziecie mieć mniejsze.


Tak wygląda WEWNĘTRZNA STRONA albumu z przyłączonymi DODATKOWYMI KARTAMI.


ZEWNĘTRZNA STRONA albumu wygląda tak:


Przyłączając karty przy wykorzystaniu sznurka nie potrzebowałam dodatkowych narzędzi - otwory były na tyle duże że sznurek bez większych problemów można było przepleść.

Wykorzystując nicie wiadomo że użyjemy igły. Jeżeli chcemy przyłączyć karty za pomocą wstążki lub taśmy to możemy wykorzystać wsuwkę do włosów do przełożenia ich przez otwór.

Ważne jest to żeby w miarę mocno związać sznurek (lub nić ... itd.). Możemy je ze sobą przeplatać. Możemy wplatać ozdoby. Ja dołączyłam tylko metalową zawieszkę Made With Love.

Ja dopiero teraz zamontowałam sznurek do wiązania albumu.


7. Tak przygotowaną BAZĘ albumu możemy zacząć ozdabiać.

Poniżej pokazuję Wam dwa zdjęcia - dwa widoki z góry na przygotowany do ozdabiania album.

OTWARTY:

ZAMKNIĘTY:

TERAZ POZOSTAŁO JUŻ TYLKO WYKORZYSTANIE PRZYGOTOWANYCH WCZEŚNIEJ DODATKÓW DO OZDOBIENIA ALBUMU.

Ja wykorzystam do tego dodatki które mi pozostały z ZESTAWU KARTKOWEGO. Dodam tylko parę kropek akrylowych i może jakąś farbkę.


Pokazuję tylko stronę tytułową :) - bo po pierwsze już i tak ogromną ilością zdjęć w kursie Was wymęczyłam - a po drugie to maleństwo jest prezentem i będzie ozdabiany wspólnie z osobą obdarowaną :).

Mam nadzieję, że KURS się Wam przyda i stworzycie swoje UROCZE MIKRO ALBUMIKI. Jeżeli skorzystacie z kursu to proszę zostawcie link do Waszego dzieła.

------------------------------------------------

Na koniec mam jeszcze jedno ogłoszenie: grudzień już minął i mam przyjemność ogłosić, że B
eata (pest) która się podzieliła z nami swoim "grudniownikiem" otrzyma od craft4you obiecaną przez Asię nagrodę!! Gratuluję!

Droga Beato podeślij swój adres do wysłania nagrody na maila: sklep@craft4you.pl.

------------------------------------------------

Na dziś to już wszystko! Życzę spokojnego wieczoru! Pozdrawiam serdecznie.

-Renia-


Sklep z materiałami do scrapbookingu

4 komentarze:

Anabel pisze...

Reniu, przepiękny kursik, taki przejrzysty :)
Przy Twojej pracy wszystko wygląda na łatwe :)))

Unknown pisze...

piękny efekt ;-)

Karmeleiro pisze...

niesamowity efekt! piękne kolory.

Anonimowy pisze...

A ja muszę wszystko dokładnie poczytać i zrobić takiego cudo, bo wygląda ślicznie =]

Dziękuję =]